Zuid Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van karen & Monique - WaarBenJij.nu Zuid Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van karen & Monique - WaarBenJij.nu

Zuid Thailand

Door: Karen & Monique

Blijf op de hoogte en volg karen & Monique

01 Mei 2015 | Thailand, Phuket

KOH PHANGAN

Eindelijk na een lange reis met de trein en de boot aangekomen op Koh Phangan, damm.. wat een gekkenhuis met honderden backpackers tegelijk moest iedereen zijn bagage zelf zoeken, gelukkig lagen die van ons er al waardoor we snel met de taxi naar ons verblijf konden. We verblijven 3 dagen in Coral Bungalows,  een top verblijf met eigen zwembad en privé strand. De eerste avond was het hier al meteen een poolparty, als enige Nederlanders hebben we ons prima vermaakt en kennis gemaakt met andere backpackers. Je kon er ballonnen kopen met water erin, hierdoor ontstond er een groot ballonnengevecht...echt een bizar feest!

De dag erna wisten we niet hoe snel we naar het strand moesten gaan, omdat we een beetje te enthousiast waren liepen we er vervolgens als 2 kreeften bij (oeps). Nadat we onze 100e fruitshake op hadden waar we momenteel van leven hier omdat die zo lekker zijn hebben we de shops bezocht voor een outfit voor de fullmoonparty. Wij hebben onze ogen uitgekeken,  dit hele eiland draait alleen om de fullmoonparty. Vervolgens zijn we wat gaan eten en alvast begonnen met indrinken. Bij ons verblijf was het al een en al feest en was iedereen druk met schminken. Vervolgens zijn we met een hele groep naar de fullmoonparty gegaan. Van te voren hadden we allemaal horror verhalen gehoord, maar hier was niks van waar althans bijna niks van waar. We hebben ons ogen uitgekeken.. er waren geen wc's dus iedereen plaste in de wc, mensen lagen nockout op het strand en mensen waren zo gek om met een brandend touw te limo dansen. Blijkbaar is het ook normaal dat oude mannen in bikini op tafel staan te dansen. Het was echt een geweldig kleurrijk feest! We hebben het tot 7.30 S ochtends volgehouden. De volgende dag werden we om 15.00 wakker en zijn we meteen een dikke vette pizza gaan eten. Omdat we een beetje last hadden van een kater hebben we de rest van de dag niet veel gedaan.

KHAO SOK

Vanaf koh Phangan zijn we 's morgens om 11 u vertrokken naar Khao sok national park. De reis was een groot avontuur. Eerst met de boot naar het vaste land en vanaf daarna werden we volgeplakt met stickers en vervolgens werden we van busje naar busje gestuurd niet wetend waar dit betreffende busje nou precies heen ging. Na ongeveer 5 a 6 verschillende busjes gehad te hebben kwamen we aan in onze basic boomhut aan de rand van Khao sok national park. Het was toen inmiddels 9 uur S avonds. Meteen een 2 daagse tour geboekt, die de volgende dag begon. Met een busje werden naar het cheow ... lake gebracht. Wowww echt super mooi! Toen gingen we per gemotoriseerde boot een tocht maken door het meer wat is omgeven door superhoge limestone rotsen. Echt prachtig! daarna kwamen we aan bij ons verblijf.. De floating huts. Lunch gehad en toen een korte trekking door de jungle om naar een cave te gaan. Tijdens de trekking kwamen we langs een rivier waar zich honderden vlinders bevonden. Mooi gezicht! Uiteindelijk kwamen we aan bij de cave.. Deze staat deels onder water dus we moesten deel lopends, deels zwemmend door deze grot heen met hoofdlamp op. Opletten waar je vast pakt want er kan wel eens een huge spin op de rots zitten waar jij nou net toevallig beet pakt. Op een gegeven moment moesten we ineens omkeren. Het was gaan regenen en dan loopt de grot vol zei de gids. Vervolgens bij de boot kwamen we erachter dat onze waterproofback toch niet zo waterproof was, beide telefoons en camera kletsnat, k*tzooi. Daarna weer terug naar de floating huts, Ff lekker gezwommen in de rivier. Om ons heen vlogen neushoornvogels en we hebben ook nog aapjes gespot in de bosjes. S avonds hebben we een nachtsafari gedaan per boot. Helaas alleen wat neushoornvogels gespot. Nog wat gedronken en daarna slapen want de volgende dag moesten we 6:30 weer in de boot zitten voor een korte sunrise safari. De aapjes zaten lekker aan t ontbijt en we hebben ook nog een zwemmende leguaan gezien. Een hoop gibbons horen krijsen maar helaas niet gezien. Daarna ontbijt op, beetje gezwommen. We kunnen spreken dat Khao sok national park een geweldige ervaring was, we hebben beide nog nooit zo primitief geleefd in zo'n mooie omgeving!

PHUKET

Na een lange rit wat bijna een doodservaring was zijn we eindelijk in de avond aangekomen in Phuket. Nadat we ons hostel hadden gevonden zijn we samen met Rick wat gaan eten op het strand. De bediening had om 22.00 alle tafels opgeruimd, waardoor wij het gevoel hadden dat we nog eens rustig konden eten haha. Vervolgens zijn we in Bandan Road de populaireste straat in Phuket wat gaan drinken.  Ohh we hebben ons ogen uitgekeken wat daar op straat allemaal rond loopt. ineens op straat kwamen we Josh tegen die we hebben leren kennen in Koh Phangan.  We zijn gezellig naar de kroeg gegaan om te beerpongen. Wat hebben wij gelachen met ballonnen met lachgas en shotjes. De avond hebben we afgesloten op het strand, het was een top avond.
De dag erna zijn we naar het centrum geweest om onze telefoons te laten maken, hier hadden ze maar liefs 4 uur de tijd voor nodig. Ondertussen hebben we lekker op het strand gelegen, wat vaak verstoord wordt doordat er steeds een irritante chinees voor je gaat staan om maar liefs 100 selfies van zichzelf te maken. Vervolgens zijn we terug gegaan naar de thaise telefoonshop met de conclusie dat 1 telefoon gemaakt was en de andere stuk was. Nadat we een hoop geld hadden betaald kwamen we er naderhand achter dat de telefoon het toch niet deed.
De dag erop zijn we weer terug gegaan, we hebben 1 uur lang een discussie gehad waardoor ze geen andere klanten meer kregen haha. Uiteindelijk toch nog wat geld terug gekregen en 2 kapotte telefoons. Vervolgens maar een horloge gekocht omdat we totaal geen tijdsbesef hadden en een kaart ipv navigatie. s' Avonds zijn we ergens in een getto steegje krab gaan eten, dit was erg lekker maar wel lastig eten. Doordat wij helemaal onder de krab zaten en de krab zowat van ons bord vloog werden we heel hard uitgelachen, wat ook begrijpelijk was. Vervolgens zijn we een drankje wezen doen en hebben we ons prima vermaakt om naar een paaldansact te kijken. Ondertussen hebben wij ook een nieuwe hobby ontwikkeld,  namelijk kijken welke dames nu ladyboys zijn en welke niet haha. Dit was onze laatste avond in Phuket, de dag erna werden we om 7.00 opgehaald om naar Koh Phi Phi te gaan.

KOH PHI PHI

Vandaag zijn we met de boot naar Koh Phi Phi gevaren, damm wat een gekkenhuis met 100 Chinezen om je heen. Tijdens de boot trip hadden we een stop om te snorkelen...erg grappig om te zien hoe die Chinezen met reddingsvesten, zwembanden en badmutsen een poging wagen om te gaan snorkelen. Vervolgens hadden we een lunch inbegrepen,  we hebben als een stel beesten gegeten haha. Na de lunch was het een hele zoektocht om ons hostel te vinden, we zijn er achter gekomen dat het best lastig vinden is zonder navigatie en met thaise mensen om je heen die je maar ergens naar toe sturen. Nadat we ons hostel hadden gevonden raakte we aan de praat met de receptioniste,  wat een lief vrouwtje was dat. Ze vertelde met tranen in haar ogen ons alles over de tsunami,  dit was erg ontroerend om te horen. Een paar dagen voordat wij er waren was er nog een tsunami alarm,  waardoor mensen in de nacht uit hun hostel werden geroepen. Gelukkig was het niet heel ernstig maar de mensen zijn nu erg voorzichtig. Deze vrouw vertelde ons dat een tijdje geleden mensen dachten dat er weer een tsunami was en mensen gaan rennen, en elkaar achterna rennen. De vrouw vertelde dat zei rustig bleef en wist dat er niks aan de hand was doordat de dieren rustig waren, dieren voelen dit eerder aankomen. Na dit ontroerende maar interessante verhaal waren we van plan om naar het strand te gaan. Op het strand sprak een man ons aan, al snel genoeg kwamen we erachter dat deze man een eigen bootje heeft. Vraag ons niet hoe maar we hebben het weer voor elkaar gekregen om een privé boot voor 1000 bath (30 euro) te regelen. We zijn uiteraard naar Maya Bay gegaan waar de film The Beach is opgenomen. Wauw wat is het hier prachtig! Doordat wij er pas laat in de middag aankwamen waren er bijna geen toeristen meer. We hebben hier gesnorkeld en van het uitzicht genomen.  Met zonsondergang zijn we terug gevaren en wat gaan eten. In de avond veranderd Koh Phi Phi in een party eiland, erg gezellig met vuurshows op het strand.

De dag erna moesten we om 11.00 uitchecken en hadden we besloten om naar het viewpoint te gaan. Vanaf hier heb je uitzicht over heel het eiland.
De weg er naar toe was erg zwaar, door de warmte alleen maar berg op klimmen. Opeens moesten we door de jungle lopen, we stonden op het punt om weer terug te lopen het was erg zwaar en het was een griezelpad waar allemaal apen zaten. We hebben er anderhalf uur over gedaan, uiteindelijk bleek dat we de verkeerde route hadden genomen die maar 30 minuten lopen was. Maar na een hoop zweten en vloeken was het gelukkig de moeite waard, wat een prachtig uitzicht! Tot nu toe een van de mooiste dingen die we hebben gezien. Vervolgens hebben we de boot terug genomen naar Phuket waar we nog 1 nacht zijn geweest.

De volgende dag vlogen we van Phuket naar Bangkok om hier 1 nacht te blijven. Onze laatste avond in Thailand wilde we afsluiten in de skybar, bekend van de film hangover. Het is hier verplicht om netjes gekleed te zijn, het was dus een hele opgave voor ons om aan deze eis te voldoen. Uiteindelijk hebben we beide een lange jurk gekocht en mochten we binnen. Het was zeker de moeite waard, vanaf de skybar heb je uitzicht over heel Bangkok!! Aangezien een drankje 25 euro kost wat niet binnen ons budget past als backpackers zijn we weer terug naar ons hostel gegaan, we hadden namelijk geen rooie cent meer. De volgende dag werden we in de ochtend opgehaald om weer naar het vliegveld te gaan om naar Vietnam te vliegen.

Bye bye Thailand.

• 20 Mei 2015 - 14:15

Bo:

Super leuk om te zien! op sommige foto's hebben wij ook precies gestaan!
    heel erg gaaf. Wel echt balen van de telefoons en camera, maar gelukkig hebben jullie weer nieuwe!!
    Veel plezier in Vietnam! XXX

• 20 Mei 2015 - 16:13

Laura:

kaat en Mo, leuk om jullie verslagen te lezen en de prachtige fotos te zien!
    Zo te zien hebben jullie een super reis.. Nog veel plezier xx