Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van karen & Monique - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van karen & Monique - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg karen & Monique

12 Juni 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

We vlogen naar subang international airport in Kuala Lumpur.  Dit is maar een klein vliegveld. We hebben de bus gepakt naar China town, waar onze accomodatie was. Dit was een  hostel genaamd de travel hub, met nederlandse manager. We bleven totaal 3 nachten hier. De eerste dag hebben we niet heel veel gedaan. We zijn langs de marktjes gelopen in Chinatown en hebben een lekker bapao broodje gegeten. S avonds zijn we gezellig naar de bioscoop gegaan om lekker veel popcorn te eten. Na de bios hebben we taxi terug gepakt naar ons hostel.

De tweede dag zijn we naar Berjaya times square gegaan met de metro. Dit is een hele grote shopping mall met een pretpark, inclusief achtbaan binnen in de mall.  Beetje rondgekeken en daarna verder gelopen door de shopping area bukit bintang. Toen kwamen we aan bij de shopping mall 'pavillion'. Dit is een mall voor rijke mensen.. Hier bevinden zich alle dure merken. Van Gucci tot dolce & gabana, noem het maar op. In het midden van de mall stond een groot spongbob luchtkussen en spongbob en Patrick waren zelf ook aanwezig. Dus natuurlijk even mee op de foto geweest. Daarna hebben we een lekker ijsje gekaand en verder gelopen naar KLCC waar zich de Petronas twin towers en KL park zich bevinden. Natuurlijk even geposeerd met de towers. Toen we wilden gaan eten zagen we dat een verlichtte fontein show bezig was. Dus Toen even gechilt bij de fontein en toen zijn we gaan eten in het KLCC shopping center. We hadden cheesy rice met krokante kip. Lekker! Daarna zagen we allemaal Indiase mensen met gekke brood gerechten. Dat wouden we natuurlijk ook even proberen, dus hebben  we roti besteld. Jammie, ook weer lekker. Daarna met de metro weer naar huis gegaan.

De laatste dag weer lekker uitgeslapen. We waren van plan om naar de heli bar te gaan. Dit is een bar maar ook een helicopter laadplaats. Dus je raadt het al dit is bovenop een gebouw. Je hebt hier uitzicht op de twin towers en de KL tower. Eindelijk gevonden, shit is die pas om 6 uur open. Toen zijn we maar lekkere krokant kip gaan eten en chocolade milkshakes gaan drinken tot het 6 uur was. Het was het wachten zeker waard. Een super mooi uitzicht! Je kunt de zon zien ondergaan tussen de twin towers en de KL tower. Echt gaaf. We wilden ook nog graag naar de vuur vliegjes kolonie is Kuala selangor. Dit is een van de grootste vuurvliegjes kolonies van de wereld. Het was al best wel laat maar we hebben toch nog een taxi kunnen vinden  die ons heen en terug wou brengen.  We waren net op tijd voor de laatste tour gelukkig. We gingen per gemotoriseerde kano over de rivier naar  de vuur vliegjes. Heel leuk om te zien hoe deze vliegjes de bomen als kerst verlichting oplichten. Onze bootman wist ook nog een paar vliegjes te vangen zodat we ze konden vasthouden. Het was maar een kort ritje maar we hadden de vuurvliegjes gezien. Helaas zit Kuala Lumpur er weer op, we vliegen morgen naar Medan (Indonesië).