Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van karen & Monique - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van karen & Monique - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg karen & Monique

09 Juni 2015 | Singapore, Singapore

Eenmaal aangekomen in het luxe Singapore moesten we meteen rekening houden met de honderden regels die ze daar hebben. Er is serieus een kauwgom verbod, in de metro of op het station mag je ook niet eten en drinken. Het voordeel hiervan is dat het op en top schoon is overal, wat wij uiteraard niet gewend zijn na Thailand en Vietnam waar het overal een vuilnisbelt is. Eenmaal aangekomen in Chinatown in ons hostel leerde we een Nederlands meisje kennen, we zijn samen met haar gaan eten en naar Garden bay geweest. Wauw wat is het hier mooi... je ziet hier verlichte bomen, het lijkt net of je in de Efteling bent. We zijn door Marina bay gelopen dit is een groot hotel waar iedere avond een lichtshow is. We waren gelukkig net op tijd voor deze show, was erg mooi om te zien maar niet heel speciaal. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op het Merlion, de flyer en de hoge gebouwen waar Singapore bekend om staat. uiteraard nadat we weer 3 km hadden gelopen vonden we het mooi geweest, we zijn met de metro terug gegaan naar ons hostel.

De volgende dag zijn we naar Universal studio's geweest, dit is een groot pretpark. Op Internet hadden we gelezen dat het net Disneyland moet zijn, dit was erg overdreven het leek meer op de Efteling maar dan zelfs nog kleiner haha. Het was een leuke dag, we hebben ons weer kunnen gedragen als 2 kleine kinderen. Toen het pretpark ging sluiten dachten wij de weg terug te weten en vonden het wel stoer om terug te lopen. Maar we waren een beetje verdwaald haha en hebben uiteindelijk de bus terug genomen naar Marina bay, daar hebben we gezellig in de foodcort wat gegeten en zijn we met de metro terug gegaan naar ons hostel.

De volgende dag hadden we heerlijk uitgeslapen en hebben we een chill  dagje gehouden. In de middag zijn we door Chinatown gelopen en hebben we wat souveniers gekocht. Nadat we weer een lekkere fruitshake op hadden met een bordje rijst zijn we weer met de metro richting Marina bay gegaan. Hier hebben we genoten van ons fucking dure kokosnoot ijsje. Je kijkt je ogen hier uit, we hebben ons record aantal kakmensen behaald hier. Wij waren letterlijk en figuurlijk de enige 2 die geen pantalon aan hadden haha. Vervolgens durfde we het toch aan en zijn we in de Singapore flyer gegaan, vanaf hier heb je uitzicht over heel de stad... echt prachtig! Toen we hier weer levend uitkwamen zijn we terug gegaan naar ons hostel om betijds te gaan slapen omdat we de volgende ochtend om 6 uur moeten op staan om onze vlucht het te halen naar Kuala Lumpur. Wat een nachtmerrie om met 6 snurkende mannen op een kamer te liggen! De een snurkte nog harder dan de ander, toen de chinees ook nog mee ging doen was het helemaal een orkest. Om 6 uur hebben zijn we weggevlucht uit het hostel om onze vlucht te halen naar Kuala Lumpur.  BYE BYE SINGAPORE