Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van karen & Monique - WaarBenJij.nu Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van karen & Monique - WaarBenJij.nu

Noord Thailand

Door: Karen & Monique

Blijf op de hoogte en volg karen & Monique

20 April 2015 | Thailand, Chiang Mai

CHIANG MAI

Nadat we een treinreis van 14 uur erop hadden zitten waren we blij dat we bij ons hostel aankwamen zodat we lekker konden douchen. We waren wel een beetje dizzy van het gehobbel van de nachttrein. Monique kwam erachter dat ze haar schoenen vergeten was in de trein, handig als je de dag erop moet beginnen aan een 3-daagse trekking door de jungle :S. 'S avonds zijn we met de tuk tuk naar de night market van Chiang mai geweest. Nog nooit zo'n grote markt gezien! Eerst gezellig gegeten op een pleintje waar allemaal verschillende eetkraampjes stonden.. We kozen voor korease fried chicken met rijst. Daarna wat op de markt rondgelopen en op schoenenjacht gegaan. Uiteindelijk hebben we allebei een paar nikes gescoord voor 1200 bath. Nog even geluisterd naar een THAISE zangeres en toen weer terug naar onze accomodatie.

De volgende dag begonnen we aan een 3-daagse trekking samen met 2 Engelse stellen. We begonnen de trekking met een ritje op een olifant. Eerst over land en dan nog een stukje door het water. Toen begon het haken door de jungle. Helemaal bezweet kwamen we aan bij onze eerste stop. Dit was een klein dorpje aan een rivier in de jungle. De lokale bevolking was aan het zwemmen in de rivier, waarvan de rotsen waren uitgesleten tot soort van natuurlijke glijbaan. Erg leuk om te zien hoe deze mensen zich vermaken en tevreden zijn met weinig. Het duurde niet lang voordat wij ook in de rivier lagen.. eindelijk verkoeling!! Na het zwemmen had de lokale bevolking een lunch voor ons gemaakt. Daarna weer verder gelopen, dieper de jungle in. Berg op, berg af in 40 graden.. nooit geweten dat een mens zoveel kan zweten . Nog gestopt bij 2 a 3 watervallen om lekker af te koelen. Uiteindelijk kwamen we aan bij onze accomodatie, een bamboe jungle hut. Eerst gedoucht in een douche die bestond uit een straal rivierwater die uit een pijp naar beneden stroomde, daarna kregen we ons diner. 'S avonds werd het kampvuur aangestoken. Rondom het kampvuur hebben we een spel gedaan, het panda spel. Als je verliest ben je de panda, dan moet je of drinken of je wordt met roet gesminkt als een panda. Aan het eind van de avond iedereen natuurlijk helemaal zwart. Toen zijn we gaan slapen in ons bamboe jungle bed. Niet echt comfortabel :(. De krekel die met 100 decibel zat te tjirpen boven ons bed maakte slapen een echte uitdaging. De volgende dag hadden we de hele dag trekking met Mr. Pok. Superschattig mannetje van circa 1.50 m. Hij deed de trekking op 2 verschillende slippers, schoenen waren te duur. Eigenlijk vonden we dat we de dag ervoor al genoeg hadden gelopen maar toch maar ff doorbijten. Eerst zijn we naar een waterval gelopen, beetje gechilt en onze lunch opgegeten, bestaande uit noodles, gevouwen van bananenblad. Mr. Pok maakte bestek uit de jungle van een stuk bamboe. Toen begon het ineens super hard te regenen, maar ff geschuild onder een rots en toen verder gelopen. We vonden eigenlijk dat we wel genoeg trekking hadden gehad dus toen begonnen we te zeuren dat we terug wilde. Maar nee hoor Mr. Pok moest en zou de route afmaken, hoe hard het ook regende. De trekking toch maar afgemaakt, als 2 verzopen katten kwamen we weer aan bij de jungle hut. Er waren nieuwe gasten.. 2 Nederlanders, 1 Duitser en 2 Engelse. Was super gezellig! 'S avonds lekker wat gedronken en weer een poging gedaan om bier te leren drinken. De volgende dag weer terug naar de beschaving. Na een korte trekking gingen we nog een stukje bamboe raften over de rivier. Niet erg wild, maar wel leuk. Aan het eind van de dag kwamen we weer aan  in Chiang Mai. We waren gebroken van de trekking, je raad het al de rest van de dag hebben we niet veel gedaan.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om een taxi te regelen voor de hele dag. Na veel twijfelen omdat we eigenlijk geen voorstanders zijn hebben we toch besloten om naar de tijgertempel te gaan. Ondanks dat de tijgers in te kleine hokjes zaten was het een geweldige ervaring om een tijger te aaien en ermee op de foto te gaan.
Monique was als een klein kind helemaal happy dat ze eindelijk een witte tijger heeft gezien in haar leven. Vervolgens zijn we naar de longnecks gegaan, fucking 500 bath entree maar goed karen wilde graag haar naamgenoten opzoeken (karenvrouwen). Deze vrouwen dragen vanaf hun 5e koperen ringen om hun nek, en er komen er steeds meer bij. Wij hebben het ook geprobeerd, damn wat een hel is dat!..je kunt niet eens bij je eigen voeten. We hebben in het dorpje waar deze vrouwen wonen rond gelopen om te kijken hoe ze leven. De mannen zijn hutjes aan het bouwen, de vrouwen sjaals aan het weven en de kinderen zitten op school...Erg leuk om te zien. Vervolgens hadden we tijd over en zijn we nog naar een tempel geweest. Toen we weer aankwamen bij ons hostel kwamen we de jongens  van de trekking tegen, we zijn vervolgens met hun wat wezen eten. Nadat  we een lekkere pancake op hadden zijn we in een bar wat gaan drinken,  hier  waren veel ladyboys en een bokswedstrijd, we hebben ons ogen uitgekeken. Na een leuk drankspel met long island was iedereen een beetje dronken, damn wat is dat rotzooi...het was weer een gezellige avond.

PAI

De dag erna moesten we met een kater 3,5 uur in een hobbelig busje zitten om naar Pai te gaan. Deze route telt maar liefst 762 haarspeldbochten, berg op en af. Dit was de ergste en langste rit ooit haha! Na een speurtocht naar ons hostel zijn we lekker gaan eten. Pai is een rustig hippy dorpje waar veel backpackers komen. De tweede dag hebben we een scooter gehuurd om heel de dag te gaan touren. We hadden de foutste scooter uitgekozen, baby roze met baby blauw. Uiteraard met bijpassende helm. Barbie en Ken waren er niks bij. Onderweg hebben we wat verzichten gefotografeerd. Onze eerste stop was bij 'The land split'. Op een klein boerderijtje woont een vriendelijke man. Zijn land is sinds een paar jaar gaan splijten/scheuren. Hij besloot om hier een toeristische attractie van te maken door van allerlei soorten etenswaren aan te bieden aan zijn gasten die naar zijn boerderij komen kijken. Erg lekker! Het toppunt was wel de Roselle Juice!  Met volle buik weer verder gecrosst. Na 20 koeien te hebben ontweken kwamen we bij een waterval, fotootje gemaakt, was niet zo spectaculair. Een eindje verderop hebben we een strawberry farm bezocht en natuurlijk een verse aardbeienshake genuttigd. De volgende stop was de Pai canyon. Dit is een kleine canyon waar rood steen een soort van muur door de bush bush heeft gevormd. Mooi om te zien! Op de weg naar huis zijn we nog langs wat olifanten camps gereden en een kleine tempel. Na al die rijst hadden we allebei zin in een dikke vette pizza. Dus heel Pai doorgelopen voor een pizzeria.. en ja hoor we hadden er een gevonden. Wel apart dat de serveerster in de tijd dat ze niks te doen had een hoepel pakte en even lekker ging hoepelen. Nog even over het marktje gelopen en toen begon het te regenen :(, dus maar rijden richting huis gegaan.

De volgende dag zijn we naar een heerlijk zwembad gegaan om heel de dag te relaxen, hier hadden we wel behoefte aan na al dat serveivelen. Het was leuk om te zien hoe alle backpackers zich hier verzamelen. Nadat we zo rood waren als een kreeft zijn we terug naar ons guesthouse gegaan. We hoorde van onze buurjongen dat de witte Buddha erg mooi moet zijn met zonsondergang, dit wilde we natuurlijk ook meemaken. We waren alleen  eerst verdwaald, vervolgens werden we achtervolgd door honden, en ten slotte moesten we nog 1000 treden oplopen om bij de witte Buddha te komen. En toen waren we gelukkig net op tijd boven voor de zonsondergang...dit was erg mooi! Vanuit hier had je uitzicht over heel Pai. Nadat alle Chinezen klaar waren met hun selfies (om gek van te worden) konden we eindelijk de witte Buddha bewonderen. Hierna zijn we met onze mooie Barbie scooter S avonds door Pai gaan touren, erg mooi hoe verlicht Pai is door allemaal gekleurde lampionnetjes.  Vervolgens zijn we langs alle kraampjes gelopen om allemaal Thais eten te proberen, dit was erg lekker en cheap. Ten slotte zijn we wat gaan drinken in een klein hippy barretje. Nadat we werden uitgelachen door de ober omdat we cola bestelde hebben we toch maar weer een poging gedaan om bier te drinken. Even later kwamen er allemaal Nederlanders in het oranje binnen, het was tenslotte koningsdag. Zelfs in Pai hebben we er een klein feestje van kunnen maken!.

De volgende dag moesten we om 10.00 uur klaar staan, het was de bedoeling dat we werden opgehaald om naar de bus te gaan die ons naar Chiang Mai zou brengen. Je raad het al om 10.30 nog geen transfer, er was weer iets fout gegaan in de communicatie.  De volgende bus van 12.00 maar gepakt, en maar hopen dat we op tijd in Chiang Mai aan zouden komen voor de nachttrein naar Bangkok. Nadat we weer 3 uur lang in dat ene hobbelige busje met die 762 haarspeldbochten hadden gezeten met een kotsende mede passagier waren we godzijdank net op tijd voor onze nachttrein.

BANGKOK & KANCHANABURI

Nadat we de nachttrein uitstapte vanuit Chiang Mai hebben we heel de dag gewacht gewacht en nog eens gewacht. Eerst op onze transfer die niet op kwam dagen, vervolgens hebben we zonder te overdrijven 6 uur bij de toeristen informatie gewacht op iemand die ons eerder had geholpen maar gewoon niet kwam opdagen omdat hij waarschijnlijk ons niet meer wilde helpen. Ik moet zeggen dat die mensen geen raad met ons wisten, maar hun hadden een fout gemaakt en moesten het maar goedmaken.  Eindelijk om 15.00 waren we eruit en hadden we een deal gesloten.

De volgende ochtend zijn we naar de float market geweest, dit is een markt op het water waarbij iedereen in een klein bootje zit om iets te verkopen.  Je word hier letterlijk binnen gevist met een haak haha zodat je iets bij hun kraampje koopt. Nadat we alles hadden gezien en 50 keer tegen een andere boot aan waren gebotst zijn we diehard met een slang en een klein aapje op de foto geweest. Vervolgens zijn we naar een village gereden om met een olifant te zwemmen, dit was echt gaaf! De olifanten liepen daar vrij los en werden goed behandeld. Wij mochten zelf de olifant besturen, dit verliep natuurlijk niet vlekkeloos haha. Nadat we er beide 10 keer van af waren gevallen (gelukkig in het water), klem zaten tussen 2 andere olifanten en de olifant ervandoor ging met ons hebben we het gelukkig overleefd. Omdat we daarna meteen de nachttrein hadden wilde we nog douche. Als 2 arme sloebers hebben we met de sproeier van de wc wat eigenlijk bedoeld is om je kont mee schoon te spoelen uiteindelijk gedoucht. Vervolgens zijn we naar Kanchanaburi gegaan met onze privé taxi, hier hebben we de bekende Bridge On The River Kwai bezocht. Vervolgens zijn we met de nachttrein  naar Koh Phagan gegaan om eindelijk te gaan relaxen op het strand en te gaan feesten.

• 20 Mei 2015 - 14:13

Bo:

Wauwww, super gave verhalen man!
    En zoo vet om met die olifanten te zwemmen
    X