Midden Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van karen & Monique - WaarBenJij.nu Midden Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van karen & Monique - WaarBenJij.nu

Midden Thailand

Door: Karen & Monique

Blijf op de hoogte en volg karen & Monique

16 April 2015 | Thailand, Bangkok

BANGKOK
Na een lange reis  van 11 uur zijn wel dan eindelijk aangekomen in Bangkok. Vanaf het vliegveld hadden we een taxi naar het centrum. Toen we de taxi uitstapte werden we meteen bij het politiebureau aangesproken door 2 mannen. Deze mannen probeerde ons om te praten om geen hostel te pakken en stuurde ons met een tuk tuk naar de toeristen informatie. Daar hebben wel een gasthouse geboekt voor 2 dagen vlakbij de koh Saun Road. Dit in een gezellige straat met veel barretjes en eettentjes waar veel toeristen en vooral backpackers komen. Hier hebben we gezellig wat gegeten en een cocktail gedronken. Vervolgens zijn we langs de kraampjes gelopen waar ze van alles verkopen. Er stond zelfs een kraampje waar ze insecten verkochten om op te eten,  we durfde het zelf alleen nog niet aan. Toen we aankwamen in ons guesthouse lag het personeel op de grond te slapen, dit is blijkbaar heel normaal hier haha.

De volgende dag hebben we eerst uitgeslapen en zijn we wezen lunchen.  Vervolgens hebben we een tuk tuk geregeld die ons voor 20 bath een hele middag naar alle tempels zou brengen, je gelooft het nooit dat is 0,60 eurocent. We zijn als eerste naar de WAT INTRAWIHAN geweest, dit is een belangrijke boeddhistische tempel. Hier staat een Boeddha beeld van 32 m hoog en 10 met breed, dat gemaakt is van 24 karaats goud. Vervolgens zijn we naar de Lucky Buddha wezen kijken, dit wat niet heel veel aparts. Hier zijn we aan de praat geraakt met een thaise meneer die ons van alles en nog wat heeft verteld over Thailand en waarvan we veel tips hebben gekregen. Dit was erg fijn  omdat zoveel mensen met mooie praatjes naar je toe komen dat je niet meer weet wat je moet geloven.  Vervolgens scheurde de tuk tuk door Bangkok om ons naar de toeristen informatie te brengen, wij wilde dit niet omdat we daar al 5 keer waren geweest. Maar nu blijkt dat wanneer die tuk tuk mannetjes dat doen dat dan de benzine voor hun betaald wordt. Wij hadden het weer voor elkaar gekregen dat wij dat wel
Voor hem wilde doen als hij ons gratis zou wegbrengen. Vervolgens scheurde onze tuk tuk door om ons naar de Golden Mount te brengen. Een tempel met een opvallende gouden klokvormige koepel die bijna 60 meter hoog is, met een prachtig uitzicht van de stad. Toen we het hadden  gezien liepen we naar de uitgang waar we vervolgens onze tuk tuk kwijt waren. Toen hebben we snel een andere tuk tuk genomen die ons gratis wegbracht naar de Grand Palace, dit is het koninklijk Paleis  van Bangkok. Hier werden we tegengehouden omdat we niet bedekt verkleed waren,  gelukkig hadden we dit wel meegenomen maar je wil niet weten hoe we erbij liepen haha. We vonden de entree erg duur maar het was uiteindelijk wel de moeite waard en we snapte ook meteen waarom het zo duur is ,wauw daar is alles gemaakt van glitter en goud.  Tenslotte zijn we naar Wat Pho geweest, beeld van de liggende Boeddha die 46 m lang en 15 m hoog is.  Ook dit was erg mooi om te zien,  buiten waren er nog tempels van mozaïek te zien. We wilde naderhand  nog naar de Wat Arun tempel maar ik en Mo hadden besloten dat we die dag genoeg tempels hadden  gezien. Vervolgens zijn we bij een lokal tentje noodles wezen eten voor 40 bath dat is 1,15 euro echt zo lekker en goedkoop.

De volgende ochtend zijn we gaan fietsen door Bangkok via Co van Kessel, dit was echt geweldig. Nu pas hebben we het echte leven van Bangkok gezien. We zijn door steegjes gefietst waar de mensen wonen en werken, hier zagen we ook veel armoede. Ook zijn we door Chinatown gefietst en door de flowermarket. Tijdens het fietsen hebben we kennis gemaakt met 2 andere backpackers,  we hebben samen met hun de busboot terug gepakt. We hadden afgesproken om met hun een middag een bootje te huren, ivm tijdgebrek is het helaas niet doorgegaan. Vervolgens zijn we als echte backpackers op zoek gegaan naar ons hostel, de recensies gaven aan dat het niet heel goed was dus hadden we geen hoge verwachtingen.  Toen we eindelijk ons hostel hadden gevonden was het idd niet al te best,  maar wat wil je voor 5,80 per nacht. We lagen in een wankelend stapelbed waarvan het matras te vergelijken was met een harde plank met plastic hoes. In de kamer sliepen we met 4 anderen backpackers, waarvan 1 israelische jongen en nog 2 andere meiden, die heel de dag in hun bed lagen. Als diner besloten we om een green curry te proberen, die door de serveerster omschreven werd als 'mild spicy'. Erg lekker maar ons een beetje te pittig. Wij zijn nog door Khao san road gelopen waar we een cocktail hebben gedronken. Vervolgens hebben we nog een bitchfight gezien op straat tussen 2 schorpioenverkopers. De  schorpioenen vlogen over straat, daarna weer opgeraapd om te verkopen.. heerlijk! We maken hier van alles mee haha. Doordat het buiten tot laat feest was hebben we niet veel geslapen, de volgende ochtend werden we om 7.00 opgehaald om naar de oude hoofdstad van Thailand Ayuthaya te gaan. Hier hebben we heel veel mooie tempels en ruines gezien, die verspreid liggen door de stad. Al je van tempels houdt.. Ayuthaya is te place to be! Doordat het boven de 40 graden was liepen we er op het eind van de dag als 2 verzopen katjes bij, doorweekt van het zweet. We werden zelfs uitgelachen door een monnik. Dat gold niet voor de chinese man, gekleed in een rood wielrenner pakje en lampekap-style hoed, die dezelfde tour als ons volgde.. Hij heeft diehard elke minuut gespendeerd om de perfecte selfie te maken van hemzelf en elke tempel in Ayuthaya met zijn best friend: de selfiestick. We werden naderhand ergens gedropt en moesten zelf maar zien hoe we verder kwamen. Vervolgens hebben we onze spullen opgehaald om naar het treinstation te gaan om met de nachttrein naar Chiang Mai te gaan.

• 20 Mei 2015 - 13:52

Bo:

Haaa avonturiers,
    Super leuk om hier jullie verhalen te lezen en foto’s te kijken!
    Nog heel veel plezier!XX